۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵

رئیس‌کل دادگستری لرستان:

کمترین جرایم در بین نیروهای مسلح به وقوع می‌پیوندد

کمترین جرایم در بین نیروهای مسلح به وقوع می‌پیوندد

خرم‌آباد - رئیس‌کل دادگستری لرستان تاکید کرد: کمترین جرایم در بین نیروهای مسلح به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید شهواری امروز سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح و دادستان نظامی لرستان در سخنانی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، یاران ایشان و خیرمقدم به حضار در جلسه، اظهار داشت: نیروهای مسلح حافظ انقلاب، دستاوردهای انقلاب و تمامیت ارضی کشور هستند و تعهد به مردم و نظام رویکرد فردفرد شاغلین در نیروهای مسلح است.

وی عنوان کرد: امنیت امروز ما با وجود شرایط خاص و درگیری‌های فراوان منطقه‌ای در سایه لطف خداوند، رهبری مقام معظم رهبری در سطح منطقه و جهان مثال‌زدنی است، این امنیت و آرامش مرهون رشادت‌های نیروهای مسلح است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه خوشبختانه این نیروها درحال‌خدمت گذاری صادقانه به مردم هستند و برای همین مردم حاضر هستند که جان‌فشانی کنند، گفت: موضوعی که ما از نزدیک آن را لمس می‌کنیم و به‌عنوان نمونه در همین چهارماهه اخیر، قریب به ۴۰ نفر از فرزندان ملت در نیروی انتظامی در راه آرمان‌های نظام و برقراری نظم و امنیت به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام شهواری با تأکید بر اینکه قریب به‌اتفاق نیروهای مسلح، افراد مؤمن، انقلابی، ولایت‌مدار، متعهد، معتقد و مقید به رعایت موازین شرعی و قانونی هستند، گفت: سهم عمده و چشمگیری از امنیت و آرامش ما در ایران اسلامی متأثر از تلاش‌های شبانه‌روزی و زحمات عزیزان ما در نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سازمان قضائی نیروهای مسلح، حافظ حقوق شهروندی و ناظر بر رفتار نیروهای مسلح است، نیروهای مسلح ما باید به پشتیبانی قانونی این سازمان و دستگاه قضائی در برخورد جدی و قاطع با قانون‌شکنان، هنجارشکنان و معترضین به حقوق مردم امیدوار باشند، البته حساب محدود افرادی که در این لباس مقدس احیاناً بخواهند تخلف کنند و یا جرمی را مرتکب شوند و خدایی ناکرده به این لباس مقدس خیانت کنند، از سایرین جدا است و در راستای حفظ شأن و جایگاه سایر نیروهای خدمتگزار و وظیفه‌شناس باید با این افراد با قاطعیت برخورد شود، خوشبختانه این دسته از افراد قلیل هستند و همه می‌دانیم که کمترین جرایم در بین نیروهای مسلح به وقوع می‌پیوندد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه اصل بر پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است و در این راستا ضرورت دارد با بازرسی، سرکشی منظم، کنترل درون‌سازمانی، ارائه آموزش کافی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از وقوع تخلف و جرایم این نیروها جلوگیری کرد، گفت: بنده اعتقاد دارم مجموعه نیروهایی که در کشور و بخش‌های مختلف درحال‌خدمت هستند که یکی از این بخش‌ها نیروهای مسلح است، سرمایه‌های کشور و جز منابع انسانی مؤمن، معتقد و ولایت‌مداری هستند که در خدمت مردم و نظام هستند.

حجت‌الاسلام شهواری، تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های نظارتی، صیانت، پیشگیری و حفاظت از این نیروهای خدمتگزار است که به نظر می‌رسد در دوره جدید هم همچنان باید صیانت، پیشگیری و حفاظت از این مجموعه ارزشمند در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر خود لازم می‌دانم که از زحمات و تلاش‌های دو همکار گران‌قدر «ابراهیم‌نژاد» رئیس سابق سازمان قضائی نیروهای مسلح استان و همچنین «نیکوکلام» دادستان سابق نظامی استان تقدیر و تشکر کنم و برای این دو عزیز گران‌قدر در سمت جدید، آرزوی توفیق روزافزون داشته باشم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، بیان داشت: خوشبختانه این سازمان دارای کمترین پرونده موجودی است و زحمات مدیریت و همکاران سازمان قضائی نیروهای مسلح استان قابل‌تقدیر است، همچنین برای رئیس جدید این سازمان آرزوی موفقیت دارم.

کد خبر 5851600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha